dilluns, 30 de maig del 2016

HISTORIES DE POR




Tipus de llibre: Por

Autor/a: Angela Sommer-Boddenburg

Il·lustrador/a: Helga Spies

Nombre de pàgines: 144 pàgines

Edat recomanada: L'edat que es recomana es de 10 a 12 anys, també depen del nivell de lectura.

Opinió: Nosaltres opinem que aquest llibre per als xiquets que els agrada llegir històries de por està molt bé, ja que algunes fan més por que altres. Estàn molt ben construïdes, i organitzades, s'entén tot molt bé, i si algú que pot llegir mínimament aquest llibre i entendre-lo, jo crec que estarà molt bé, llegir-ho. També està molt bé que els xiquets aprenguen com s'escriuen les històries de por. Perquè molts xiquets, xiquetes, dones, homes... el que normalment veuen que es de por, són les pel·lícules.
Les històries atreuen molt al públic.




MAROON 5



Tipus de música: Pop rock
Components del grup: Adam Levine, Jesse Carmichael, Mickey Madden, Matt Flynn i James Valentin  
                             
Data de creació: format a Califòrnia a la ciutat de "Los Angeles", el 1994.                                 Algunes cançons del grup:                                  
  - Sugar                                                                 
  - One more night                                                          
  - Animals                                                             
  -Move like Jagger

Bé la nostra opinió es que són un bon grup, joves amb molta vida per davant i molts premis per guanyar, fan bona música i són bons com a grup, es a dir, que ningú és més que ningú, per aixó encara continua triomfant, no com altres grups. 

dimecres, 25 de maig del 2016

McDonald's


(Tota la informació que hem tret del McDonalds, l'hem preguntada avans a un amic que va treballar ahí).

Temàtica: gastronomia.

Creador/s: Dick y Mac McDonald.


Tipus: menjar ràpid.


1r restaurant:  San Bernardino (California)


La nostra opinió sobre el McDonald's no és molt positiva, referint-se a la qualitat del menjar.
El lloc en concret sempre és molt net, i sempre atenen només arribar. Com a preu esta molt bé amb la qualitat del menjar no creguem que puguen pujar el preu. Als treballadors, en canvi, no els paguen molt.Actualment cobren 

Así tenim un paràgraf de la web del McDonalds sobre els seus empleats, "el seu principal valor":

Els empleats del McDonalds són el principal actiu de la companyía, ja que ells són els que fan tangibles i reals front a el client els valors de qualitat, serveinetetjai valor de la nostra
marca.









Entrevista: Preguntes



  1. Quan cobren els/les treballadors/es del McDonald’s?
  2. Com és treballar ahí?
  3. Com es feien les hamburgues?
  4. I la resta del menjar?
  5. Te senties estressat?
  6. Els productes químics s’afegien en el restaurant? O ja venien amb ells?
  7. Et tractaven com cal?
  8. Cada quan netetjaven el restaurant? I la cuina?
  9. Altres cosses a nomenar.

Entrevista: Respostes

  1. -Els treballadors cobraven més o menys 70 o 80 euros al dia
  2. -Es treballava prou bé ja que com era un lloc de treball prou menut, es feien prou amistats, ja que passaves unes hores determinades en aquestes persones.
  3. -Les hamburgueses es posaven en la planxa (hamburgueses congelades) i en 1 o 2 minuts obries la planxa i estaven fetes.
  4. -La resta del menjar es feia:                                                                                                     -(Menjar que s'havia de fregir): es feien en fregidores.                                                     -(Carn): es feia en planxes.
  5. -Els treballadors no es troben tota la estona estressats, sols en algunes estones. Hi ha treballadors que no s'ho prenen com un treball estressant, no tots volen viure tot la vida d'aquest treball. Ja que també treballaven per torns.
  6. -Els productes químics ja venien en el menjar quan el portaven al McDonalds, els únics productes que ja venien embassats de fàbrica eren les salses. Els treballadors no tenen res a veure en la qualitat del menjar. l'únic que fan és posar el menjar en la fregidora o planxa corresponent i quan ja està fet treure-ho i servir-ho als clients.
  7. -Als treballadors no els tracten malament, ja que els treballadors fan la feina més bàsica del mercat d'aquest restaurant.
  8. -El restaurant es netejava tots els dies (normalment per la nit, o quan tancaven) a fons, en productes químics, etc. El restaurant el netetjaven els mateixos treballadors que feien les hamburgueses.
  9. - Actualment hi ha locals del McDonalds que poden tenir fins a un servei obert al públic que poden arribar a fer 24 h aproximadament. Però avans es tancaven més o menys a la 1 o 2 de la nit.


Entrevista feta a: Ivan Sales.
Feta per: Quima Mas, Aitana Sena i Jorge Soria.